dimecres, 23 de febrer del 2011

Una mica sobre mi...



Hola a tothom!!

Avui inauguro aquest bloc destinat a la meva Carpeta d'Aprenentatge de l'assignatura de Desenvolupament i Educació Socioemocional en la Primera Infància, on faré un seguiment diari de les classes que facem amb el nostre professor Iñaki Monge Ganuzas. Aquest bloc pretén ser un testimoni fiable de totes les vivències, activitats i treballs realitzats al llarg de les sessions d’aquesta assignatura amb l’objectiu de fonamentar i documentar l’aprenentatge adquirit gràcies a aquesta.

En definitiva, espero que gaudiu llegint aquestes línies i que us faceu una imatge el més acurada possible de la realitat per tal d’evidenciar fidelment totes les ganes, esforç, empeny i il•lusió dipositades en aquesta matèria.

Gràcies pel vostre temps.

En primer lloc, començaré presentant-me. Em dic Nieves Tobaruela Mendoza i tinc 19 anys. Vaig néixer a Eivissa encara que tota la meva família és de Jaen (Andalusia). Els meus pares van venir a Eivissa per qüestions de treball. En un principi venien només per un par de mesos, però van quedar enamorats de l’Illa i aquí som. Encara que moltes vegades he trobat a faltar a la meva família, sempre els he tingut i estic molt contenta de viure aquí.

El que més m’agrada és l’esport, els treballs manuals (pintar, retallar, aferrar, crear a partir de materials reciclats, etc.), el teatre, la dansa, i escriure contes infantil. Des de petita he jugat a Voleibol en l’equip El Cor Pitïús. Vaig començar amb 8-9 anys i el vaig haver de deixar ara fa dos anys per poder centrar-me en els meus estudis. Escriure contes infantils també és una altra passió que tinc des de que era una nena i espero algun dia poder fer una col•lecció pròpia! Des de petita he realitzat moltes creacions artístiques i treballs manuals amb la meva mare Maria Rosa, qui també du l’art a la sang, ja que pinta quadres. Ara de més gran sovint pinto amb ella, jo faig els dibuixos i llavors ella els dona color. Formen un bon equip! Amb el meu pare, Antonio, ric moltíssim. De fet ric fins a plorar! Sempre estem fent bromes a la meva mare i a tot el que es posa pel mig. Ho passem genial! També tinc una germana que es diu Irene i que té cinc anys més que jo. Actualment treballa a la UCI de Can Misses i estudia el mòdul de Jardí d’Infants.

En quant a la meva formació acadèmica he de dir que actualment sóc alumna de la UIB (Seu d'Eivissa) on estic estudiant el Grau d'Educació Infantil (GEDI). Vaig accedir a l'Universitat a través de la Prova de selectivitat (PAU). De petita vaig anar al col•legi Poeta Villangòmez on vaig cursar fins a sisè de primària i llavors vaig passar a l’Institut de Sa Colomina on vaig cursar fins a segon de batxillerat. Vaig decidir realitzar aquesta carrera perquè a banda de que m’agraden els nens, m’agrada ensenyar i voldria que a l’escola es treballés d’una altra manera, tal i com ens ensenyen al Grau. A partir de metodologies innovadores com ara el constructivisme. Crec fermament que les coses poden canviar i que la utopia és el motor de canvi més important per aconseguir el que desitgem. En un futur, m’agradaria treure’m les oposicions per treballar com a mestra d’Infantil a un col•legi de l’Illa i treure algun Máster o fins i tot una altra carrera. Estic molt interessada en estudiar psicologia infantil o psicopedagogia, ja que sempre m’ha cridat l’atenció.

En quant a la vessant professional, he de dir que he treballat com a cangur d’infants, però mai en un centre escolar. La veritat és que he tingut la sort de poder dedicar-me sempre als meus estudis sense preocupar-me de qüestions econòmiques, ja que el meu pare sempre se’n ha fet càrrec. No obstant això, tinc pensat treballar aquest estiu en un jardí d’infants per tal d’anar agafant una mica més d’experiència en aquest camp.

D’altra banda, en quant a la meva formació prèvia respecte als recursos tecnològics en xarxa he de dir que abans no s’havia res dels blocs. Però gràcies a l’ajuda de la nostra tutora Gemma Tur, he aprés molt sobre aquesta eina tant potent i fonamental de treball. Per tant, des del començament del curs he après de les noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) a fer servir eines com ara: el bloc, sobre el seu ús, funcionament, possibilitats, etc.; l’Slideshare i Slideboom, per penjar Presentacions Power Point amb i sense vídeo; l’Scribd per penjar Documents Word i PDF; Picturetrail, per fer dissenys en fotografies o àlbums sencers; els Vokis, que són eines que diuen el que tu programis i que jo he emprat per presentar els meus blocs, entre d’altres.

Altres eines que tinc interès per aprendre són: Flicker, útil per penjar imatges; Glogstes, per penjar gravacions en vídeo i audio; la xarxa social Twitter, en la qual tinc pensat obrir un compte per tal de twitejar amb altres professionals de la docència, entre d’altres.

Finalment, en quant a les meves expectatives en vers l’assignatura, he de dir que són molt positives perquè considero que tot el tema de les emocions durant els primer anys de vida és fonamental, ja que els infants d’aquestes edats es comuniquen i expressen principalment a través de les emocions perquè encara no han adquirit el llenguatge verbal. Per tant, allò que primer entenen és el llenguatge no verbal o el de les emocions amb la qual cosa considero fonamental l’estudi d’aquesta assignautura per tal de respondre favorablement a les necessitats dels nostres futurs alumnes.

És per tot això, que presento una actitud positiva davant aquesta nova assignatura que penso que no serà una més sinó una de la que podrem aprendre molt i moltes coses noves que ens serviran per estar més i millor preparades en el futur.

El meu objectiu principal és gaudir amb l’aprenentatge i estudi d’aquesta assignatura per tal d’aprendre coses noves que siguin útils i que em serveixin de cara a la professió per a la qual m’estic formant. També espero que sigui una assignatura divertida i dinàmica per tal de poder interactuar i participar de manera activa durant les diverses sessions.

En definitiva, he de dir que estic molt contenta, il•lusionada i amb moltes ganes de començar ja l’assignatura i espero transmetre aquesta força a la meva carpeta d’aprenentatge per tal de reflectir, com hem dit anteriorment, les activitats i treballs realitzats per tal de deixar així constància de l’evolució i aprenentatge adquirit al llarg d’aquesta assignatura.

Espero que gaudiu llegint aquestes línies, tant com he gaudit jo escrivint-les.

Gràcies de nou,

Nieves Tobaruela.

1 comentari:

  1. Recorda sempre aquestes paraules d'aquesta al·lota de 19 anys i lluita pels teus somnis. Sempre estare al teu costat per animar-te i apojar-te. Te amo mi vida preciosa!

    ResponElimina